3 Eylül 2018 Pazartesi

Yeni şehirler keşfetmekten daha güzel ne olabilirdi?: Paris 1. Gün/ Paris&BENELUX Turu

Yıllaaar önce Paris'e bir proje için inip, şöyle bir dolaşıp, başka bir şehrine geçmiştim. O sebeple Paris'i pek bilmiyorum. Turun 3. gününde Paris'e gelişimiz akşam saatlerini buldu. Tur rehberimizin verdiği bilgiye göre, uzun zamandır Paris hiç 34 derece sıcak olmamış, o da bizi buldu! Yine klasik olarak tur rehberimiz bize panoramik şehir turu attırdı, yemek ve dolaşmak için zaman verdi. Panoramik şehir turunda; Opera Meydanı ve Binası, Tuilleries Bahçeleri, Concorde Meydanı, dünyaca ünlü alışveriş caddesi Champs-Elysées, Zafer Takı (Arc De Triomphe), Eiffel Kulesi, Askeri Müze, Meclis binası, Napoléon'un Mezarı, Louvre Sarayı ve Müzesi, Madlen Kilisesi, Grand Palais, Petit Palais ,Comedie Francais'i gördük ve tarihçelerini dinledik. İyi bir tur rehberi gerçekten çok önemli o sebeple MNG Turu öneriyorum. Atila Bey, yemekten tutun her türlü konuda çok farklı seçenekler sunarak turdaki herkesin memnun kalmasına katkı verdi. Ayrıca her an yanımızdaydı. Bize yemek yedikten sonra bir saat kadar dolaştık ve toplanıp, otelimize döndük! Bu korsanla da orada tanıştık :)

Sabah kahvaltıda bana yine glütensiz ürünler hazırlamışlardı. Tek sorun otelde glütensiz kruvasan yoktu, ama o kadar şanslıydım ki otelin yanındaki bina muhteşem bir pastaneydi ve oradan glütensiz kruvasan alıp kahvaltıya geldiğim çok oldu :)))))) Sadece Fransa'da kaldığımız otelde kahvaltı seçenekleri sınırlıydı (yoğurt, tahıl, iki çeşit peynir, bal, reçel ve kruvasan).

Paris'teki ilk günümde turun düzenlediği, Paris ikonları ve Seine Nehri turuna katıldım (80 Euro). İnanın turla gelip ekstra gezilere katılmayanlar daha çok masraf yaptılar. Çünkü turlar sizi otelden alıp merkeze bırakmıyor. Varsa otelin servislerinden yararlanabilirsiniz, ama onlar da genelde havaalanına gidiyor:( Yine erken bir saatte otelden ayrıldık ve Eiffel Kulesi'ne çıkmak için sıraya girdik. Bir saat kadar kuyrukta bekledik!!!!!! Booking yapanlar da sırada bekliyor ya asansörler dolu oluyor ya kule yoğun oluyor yani bilin mutlaka bekleyeceksiniz!

Arzu ederseniz Eiffel Kulesi'nin 4. katının alt kısmındaki makaron da satan bir büfe var. Glutensiz makaron da var ama sadece üç çeşit çok lezzetliydi öneririm.

Daha sonra, tekne ile Seine Nehri Gezisi’ne katıldım, gerçekten çok keyifliydi!!! Tekne gezisi sırasında; Amerikan Kilisesi, Millet Meclisi, Dışişleri Bakanlığı, Orsay Müzesi, Cité Adası, Notre Dame Katedrali, Adliye Sarayı, Conciergerie Hapishanesi, Belediye Sarayı, Modern Sanatlar Müzesi ve Louvres Sarayı'nı gördüm.

Nehir gezisi sonrası şehrin en ilgi çeken merkezlerinden biri olan Pigalle Semti’nden geçtik, oradan da fünikülerle Ressamlar Tepesi adıyla bilinen Montmartre Tepesi'ne çıktık. Burada önce Sacré-Coeur’ü (Adaklar Kilisesi) ziyaret ettik, bayırdan yavaş yavaş yürüyerek Ressamlar Meydanı’na vardık. Eğer portrenizi yaptırmak isterseniz 20 euroya yapıyorlar.

Ressamlar Tepesi gezisinin ardından, vergisiz parfüm, kozmetik ürünleri ve saat alabileceğiniz Benlüx mağazasına gittik ama ben hiç bir şey almadım. Açıkçası çok da ucuz gelmedi.

Akşam Romantik Paris gece turu (35 Euro) turuna katıldık. Filmlere, resimlere, şarkılara, şiirlere konu olmuş aşkın kenti Paris’i gece panoramik olarak görebileceğim için çok heycanlıydım:))))))))))))))))) yok be şaka:)))))))))))) 5 dakika ışıklar yanıp söndü ona 35 Euro verdiğim için güldüm!!! Tek istediğim LIDO SHOW'u izlemekti ama turdan kimse istemeyince gidemedik.