2 Eylül 2018 Pazar

Yeni şehirler keşfetmekten daha güzel ne olabilirdi?: Brugee / Paris&BENELUX Turu


2. Gün:🕍Brüj Yolları

Bugün rengarenk bir şehri keşfediyorum🕍🏞🛣🗺🍻🍿🍫🍭🍦 #brugge

Sabah erkenden kalkıp glutensiz kahvaltımı ettim ve yaklaşık bir saat sonra, 2000 yılında UNESCO tarafından Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınan Brugee’a vardık (Bu arada turla gitmeyecekseniz Brüksel’de uçaktan inince havalimanından çıkışta sağda Brugge otobüslerine ulaşabilirsiniz. Brüksel hava limanı-Brugge karayolu ile 100 km 1 saat 30 dakika sürüyormuş.).

Zarar görmeden günümüze kadar gelmiş Ortaçağ mimari yapıları ve kanalları ile tanınan Brugge, Avrupa’nın en beğenilen turistik şehirleri arasında yer alıyor. Merak uyandıran mimarisinin yanı sıra çikolataları, birası ve danteliyle de ünlü Ortaçağ kanal şehrinde ve tüm evler kanallara açılıyor. Adımınızı attığınız andan itibaren bir rüya görmeye başlayacağınızı ve giderken o rüyadan uyanmamak için arkanıza baka baka gideceğinizi söyleyebilirim. 




Bizi, tur rehberimiz ücretsiz gezdirdi ama bazı turlar yol üzerindeki gezilerden de ücret talep ediyormuş!! Eğer kendiniz giderseniz Brugee turuna (45€) ve nehir turuna (6.4€) katılabilirsiniz.  Çok fazla vaktimiz olmadığı için meydanı ve meydanı kesen tüm ara sokakları dolaştık.. Gerçekten orta çağda dolaşıyormuşsunuz gibi:) Bu şehirde, her yerde faytonları, goblenleri ve dantel örgüleri göreceksiniz. Maalesef ben bizim her yerimiz dantel dedim almadım ama şuan çok pişmanım:(((( Minik bir parça alıp tablo haline getirip asmak güzel olurdu. 






Brugge’da 366 basamak çıkmayı göze alıyorsanız girişi ücretli olan Çan Kulesi'ne çıkabilir, manzara eşliğinde güzel vakit geçirip bol bol fotoğraf çekebilirsiniz. En güzel kiliselerden biri olan Meryem Ana kilisesine ve oradan da Kutsal Kan kilisesine gitmenizi de öneririm. 













Brüksel’den daha çok beğendim, ancak Brugge da yemek konusunda öyle aşık olacağınız bir şehir değil. Aslında bu durum tüm Belçika için geçerliymiş! Ülkede; patates kızartması, midye, waffle, çikolatalı krep, bira çeşitleri, çikolata ve sosis ana yemekler!!! Gitmişken midye/moules yemenizi tavsiye ederim (20-25 € arası fiyatlar değişiyor). Ben, İngiltere’de yaşarken çok sık yerdim oradaki gibi değil! Bir porsiyonunda yüz adet küçük midye var, hepsini bitiremedim. Yanında patates kızartması da getiriyorlar, ama gluten içerdiği için yemedim. Yemeğinizi, sokak müzisyenlerinin muhteşem performansları eşliğinde yiyebilirsiniz.



Çok sevdim ben seni Brugee Brüj 






Gülçin KARADENİZ Brugee / Paris&BENELUX Turu 2018 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder