3 Eylül 2018 Pazartesi

Yeni şehirler keşfetmekten daha güzel ne olabilirdi?: Paris/ Paris&BENELUX Turu

Bugün Paris'te üçüncü günümüz aslında son günümüz yarın öğleye doğru otelden ayrılacağız ve çok da yoğun bir gün olacak... Paris durağındaki son günümde MNG'nin önerdiği Louvre müzesi & Versaille Sarayı turuna katılmaya karar verdim. Dünyanın en büyük ve en ünlü sanat müzesi olan Louvre’u gezdikten sonra serbest öğle yemeği molası verdik sonrasında da Versailles Sarayı'na gittik. Fransız kraliyet ailesine asırlarca ev sahipliği yapmış ünlü Versailles Sarayı gezimizde kraliçe Marie-Antoinette ve kral 16. Louis’nin orijinal haliyle korunmuş yatak odalarını, aynalı galeriyi, bakanlık dairelerini, saray kilisesini, savaş salonunu ve sarayın yeni restore edilmiş birçok salonunu ziyaret ettim. Tabi hemen çocuk programları var mı falan o işlere girdim!!!

Akşam Şanzelize'ye gittim. Tabii Euro o kadar pahalı ki (şansıma 4,6 TL) hiçbir şey alamadım:(((((((((( Burası tüm lüks markalarının mağazalarını bulabileceğiniz bir yer. Şanzelize’de mağazalara girip çıktıktan sonra, La Duree’de tatlı kahve molası verebilirsiniz, ama bilin gereksiz pahalı!Fotoğraftaki anlamsız bakışımdan da belli sanki:))) Menüde seçtiğim tatlı 7 Euro yazıyordu garson burada yerseniz 13 Euro ödeyeceksiniz, diye uyardı! Valla şok oldum!!!

Yemek benim için daha önemli.. Fransız mutfağını tadabileceğiniz mekan ararsanız hoşuma giden  restoranlar; L’entrecote de Paris, Marche Ou Crepe ve Sacree Fleur oldu.

Hep yiyip içmedim tabi denk düştü bir de pazar gezdim:))) Rue des Martyrs, yani Martyrs Caddesi'nde yürümek çok keyifliydi... Güzel bir kumaş aldım, çok komik kumaştaki balonlarda "Turkey" yazıyor, bizim Kapadokya ve balonları:)))) Eve gelince kestim 30 Ağustos tatilinde Kapadokya'ya giderken giyerim diyordum, ama bitiremedim.

Pazarda başka neler var derseniz sıcacık bagetler, ev yapımı reçeller, çeşit çeşit peynirler, şarküteri ürünlerini bulabilirsiniz. Bir de tabi Fransa’nın olmazsa olmazı birbirinden güzel şarap butikleri. Bon appetit!